SMTPJB Dewan Dangang @SMTPJB Bangunan Pentadbiran @SMTPJB Logo SMVPJB Logo SMTPJB Guru SMVPJB 1985 Guru @SMTPJB SMTPJB

Cikgu Johanis.. Dulu vs Sekarang

Di tulis oleh Encik Anif 05 April 2008


Tahun 1985

Tahun 1985 Cikgu Jo dengan student lebih kurang jer la. Kalau tengok dalam gambar tue tak boleh nak beza aa, yang mana satu Cikgu dan yang mana satu student! Macam bergambar dengan kawan-kawan jer.



Tahun 1991

Kalau tak silaplah, tahun 1991, Cikgu Jo telah melanjutkan pelajaran ke U.. Tapi lupa plak U mana.. Rasanya Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi. (Kalau salah tolong inform!)



Sekarang

Gambar terbaru Cikgu Jo, di muat turun dari blog SMVPJB - Batch 84/85. Menurut Bro Zali, Cikgu Jo sekarang mengajar di Air Hitam. Sekolah mana? Tak pastilah.. kena tanya Bro aa..


Tahun 1990 (Tingkatan 4), Cikgu Jo mengajar kami APM (Asas Pemprosesan Maklumat). Pertama kali masuk ke Makmal Komputer dan dia menyuruh kami memilih sendiri tempat duduk dan komputer masing-masing. Aku pilih komputer NEC, tulisan di skrin kaler "Oren"(Monochrome la tue). Komputer tanpa Hard Disk Drive, ada 2 unit 5.25 inch Floppy drive. Drive A: untuk OS-MSDOS (Sistem Pengoperasian) dan drive B: untuk Cakera kerja. Itulah PC kesayangan Aku sepanjang tingkatan 4.

Pertama kali jumpa Perisian Wordstar 3 (Pemprosesan Perkataan), Supercarl (Helaian Elektronik) dan Dbase III (Pengkalan Data).. Fuiyoooo canggihnye! Tak pernah sangka akan dapat pegang komputer. Tenggok sampai sekarang masih ingat terma-terma komputer dalam bahasa melayu yang diajar oleh Cikgu Jo :)

Ada satu insiden telah terjadi semasa Aku telah siap membuat latihan pemprosesan perkataan..tetiba bila nak save ke drive B (cakera kerja)..keluar mesej "Not ready reading drive B" Abort, Retry, Fail? Arghh... kenapa nih? Terpaksa memanggil Cikgu Jo untuk meminta pertolongan.. "Cikgu komputer saya rosak..!!" Bila Cikgu Jo sampai ke tempat aku.. selamba jer dia mengeluarkan Floppy Disc Cleaner, untuk menyelesaikan masalah aku! "Drive nih dah kotor, kena cuci" katanya... Ahahaha.. barulah aku tau yang drive kat pc pun kena cuci!! Dapat ilmu baru dari Cikgu Jo!

Kalau tak de Cikgu Jo, munkin Aku nih buta IT kot sampai sekarang!




0 Responses to Cikgu Johanis.. Dulu vs Sekarang

Hi

Selamat datang ke Projek Wachaaaaaaaa! Tahniah diucapkan kerana telah berjaya menemui komuniti ini di Cyberspace. Sila tinggalkan komen pada posting dan jika sudi marilah ber"live" chat dengan rakan-rakan yang lain. Sekian, terima kasih.

Listed @

CCleaner - Freeware Windows Optimization Use OpenOffice.org Free PageRank Checker

Album

Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami

Blog Archive