SMTPJB Dewan Dangang @SMTPJB Bangunan Pentadbiran @SMTPJB Logo SMVPJB Logo SMTPJB Guru SMVPJB 1985 Guru @SMTPJB SMTPJB

Zaidi a.k.a Ustaz

Di tulis oleh Encik Anif 23 February 2007

Aku dan Zaidi adalah budak kelas Optima. Kat kelas, kami duduk bersebelahan. Baris ke dua dari hadapan. Meja depan, Kupang dan Thrash dan dibelakang Liza dan Biddy. Kupang hari-hari tido dalam kelas. Sejak Thrash tak balik ke SMVPJB, Kupang dok soranglah kat meja depan tue. Thrash berpindah ke SMV Ampangan, Seremban masa form 5 (Kalau tak silap aku.). Liza plak selalu blur.

Aku dan Zaidi hari-hari berperang.!!! Perang mulut!!! Entah apa yang di gaduhkan pun aku sendiri tak pasti. Tapi memang sentiasa ada aje yang tak kena. Dari isu sekolah, buku, bahasa inggeris, politik dan dunia. Dari asrama ke kelas dan kelas ke asrama!!..kebetulan plak Aku dan Zaidi memang satu dorm.

Kelas Bahasa Inggeris adalah kelas yang paling phobia bagi Zaidi. Aku rasa dia takut kat Mr Joseph, sebab Mr Joseph suka buat “surprise bangang”. Masa kelas Bahasa Inggeris, Mr Joseph mewajibkan semua pelajar untuk sekurang-kurangnya mencuba (angkat tangan) bila dia tanya soalan. Pada sapa-sapa yang tak cuba pada hari itu, akan kena buat ketuk ketampi 5 kali bagi perempuan dan pumping 5 kali bagi lelaki. Aku plak time Kelas Bahasa Inggeris akan cuba la sedaya upaya untuk tolong Zaidi jawab soalan Mr Joseph. Mr Joseph plak time Zaidi dapat jawab akan suruh Aku pumping 5 Kali sebab dia tau, Aku yang tolong Zaidi jawab saoalan tue.

Err sebenarnya kitaorang selalu berperang sebab aku selalu provoke. Maknanya most of the time bila ada isu nak “di perangkan”, aku yang mulakan dulu aa :) Aku mengaku la Aku jahat!! Tapi bila dipikir-pikirkan balik, perang mulut Aku dan Zaidi banyak membantu kitaorang dalam mengupas pelbagai isu walaupun nampak macam bergaduh. Hmmm bunyinya pelik!! Walau bergaduh sebenarnya dalam mode berbincang/berdebat.

Zaidi selalu kata Aku teruk!!! dan Aku plak akan reply yang kalau dia kata aku teruk…”Satu hari nanti diakan jumpa orang yang lebih teruk dari Aku!” Aku rasa dia dah jumpa kot orang yang lebih teruk dari Aku, maklum la keje kat Bank, macam-macam orang dia dah jumpa dan akan jumpa. Anyway sekarang nih masing-masing dah berkeluarga. Zaidi dah ada 3 anak, Aku plak 1. I miss the good old times especially when we have an argument in order to save the world :) PEACE!

0 Responses to Zaidi a.k.a Ustaz

Hi

Selamat datang ke Projek Wachaaaaaaaa! Tahniah diucapkan kerana telah berjaya menemui komuniti ini di Cyberspace. Sila tinggalkan komen pada posting dan jika sudi marilah ber"live" chat dengan rakan-rakan yang lain. Sekian, terima kasih.

Listed @

CCleaner - Freeware Windows Optimization Use OpenOffice.org Free PageRank Checker

Album

Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami

Blog Archive