SMTPJB Dewan Dangang @SMTPJB Bangunan Pentadbiran @SMTPJB Logo SMVPJB Logo SMTPJB Guru SMVPJB 1985 Guru @SMTPJB SMTPJB

Bisik-Bisik Awang Selamat - Utusan Malaysia

Di tulis oleh Encik Anif 04 December 2006

TEMPAT yang ada di sekolah berasrama penuh 6,090; yang memohon bagi kemasukan tahun depan mencecah 93,000. Tentu ramai yang akan kecewa.

Antara yang memohon itu termasuk 42,029 calon UPSR yang mendapat gred A dalam semua mata pelajaran. Daripada jumlah ini, 12,320 adalah dari kawasan luar bandar.

Awang ingin mencadangkan supaya keutamaan diberikan kepada para pelajar cemerlang dari luar bandar. Anak-anak orang miskin juga hendaklah diberikan keutamaan walaupun mereka tidak mendapat gred A bagi kesemua mata pelajaran.

Kalau tidak silap Awang, antara tujuan diwujudkan asrama penuh adalah bagi menempatkan para pelajar cemerlang dari tempat-tempat yang tidak mempunyai cukup kemudahan. Ini termasuk latar belakang keluarga.

Kurang munasabah untuk memberikan tempat kepada para pelajar cemerlang dari bandar besar kerana sekolah-sekolah dalam bandar sudah cukup baik.

Anak-anak keluarga orang berada sepatutnya tidak memohon bagi memberi laluan yang anak-anak orang kurang berada.

Demi bangsa, kita perlu berkorban.

Awang – Sekolah kampung.

0 Responses to Bisik-Bisik Awang Selamat - Utusan Malaysia

Hi

Selamat datang ke Projek Wachaaaaaaaa! Tahniah diucapkan kerana telah berjaya menemui komuniti ini di Cyberspace. Sila tinggalkan komen pada posting dan jika sudi marilah ber"live" chat dengan rakan-rakan yang lain. Sekian, terima kasih.

Listed @

CCleaner - Freeware Windows Optimization Use OpenOffice.org Free PageRank Checker

Album

Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami

Blog Archive