SMTPJB Dewan Dangang @SMTPJB Bangunan Pentadbiran @SMTPJB Logo SMVPJB Logo SMTPJB Guru SMVPJB 1985 Guru @SMTPJB SMTPJB

Guru..

Di tulis oleh Encik Anif 16 May 2007

Hari ini hari guru. Syabas diucapkan pada semua guru-guru yang telah mendidik anak bangsa tanpa mengenal penat dan sentiasa berdedikasi. Profesion perguruan adalah satu kerjaya mulia dan dipandang tinggi oleh masyarakat.

Kembali ke alam persokolahan.. .pada pendapat peribadi Aku, ramai guru yang berkarisma tinggi mengajar di SMVPJB. Bersyukur kerana mereka bersungguh-sungguh mengajar.

Tetapi ada jugak yang tak layak di panggil guru..Aku kategorikan mereka ini sebagai Pekerja Kerajaan Sahaja. Entahlah kenapa..mungkin kerana mereka ini tidak mengajar dengan bersungguh-sungguh atau mereka ini mengajar menggunakan teknik yang salah.

Kalau nak tahu samada guru yang mengajar kita itu bagus atau tidak, indikator yang sesuai digunakan adalah keputusan ujian dan peperiksaan. Kalau subjek yang di ajar oleh seseorang guru berkenaan menunjukkan prestasi yang tidak memuaskan, guru tersebut bolehlah diketegorikan sebagai "Pekerja Kerajaan Sahaja".

Mungkin indikator tersebut tidak cukup tepat tetapi memang itulah cara kita dinilai. Pelajar yang mendapat keputusan yang cemerlang tempiasnya pergi ke guru yang mengajar dan begitu juga sebaliknya.

Terima Kasih Guru & Pekerja Kerajaan :)!!

0 Responses to Guru..

Hi

Selamat datang ke Projek Wachaaaaaaaa! Tahniah diucapkan kerana telah berjaya menemui komuniti ini di Cyberspace. Sila tinggalkan komen pada posting dan jika sudi marilah ber"live" chat dengan rakan-rakan yang lain. Sekian, terima kasih.

Listed @

CCleaner - Freeware Windows Optimization Use OpenOffice.org Free PageRank Checker

Album

Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami

Blog Archive