SMTPJB Dewan Dangang @SMTPJB Bangunan Pentadbiran @SMTPJB Logo SMVPJB Logo SMTPJB Guru SMVPJB 1985 Guru @SMTPJB SMTPJB

Saya Suka Awak

Di tulis oleh Encik Anif 01 March 2007

Aku tau lama kelamaan ada orang yang akan cuba bongkar/ungkit cerita bercouple kat sekolah nih. Hehehehehehehe!!!! Apa-apa pun perkara tue kira normal-lah sebab dah jadi tabiat semulajadi manusia yang bernama lelaki dan perempuan untuk menyukai dan disukai antara satu sama lain. Tapi bagi pihak sekolah pulak, itu dah dikira sebagai satu kesalahan/masalah displin di sekolah.

Berdasarkan pengalaman peribadi Aku yang tak seberapa nih, alam persekolahan tue lah tempat untuk belajar semua perkara daripada ilmu pengatahuan yang bersifat akademik dan Life@Kehidupan. Rugi rasanya kalau tak kutip segalanya di situ. I would say that 15% of my life begin there.

Aku pun tak terkecuali (Aku mengaku!). Tapi bagi kes Aku, tak de lah sampai ke tahap bercouple. I would say that - Pernah suka kat satu budak perempuan nih. Perasaan tue datang dengan sendiri. Bila dah start admire dan kemudiannya tercerita pulak kat kawan-kawan yang supposed boleh kept secret..tapi tak.. mulalah merebak jadik gossip. Rasanya satu sekolah tau! Aku memang panik@malu la sebab sepatutnya kalau kita sukakan seseorang, biarlah kita yang menyatakannya kat orang tue tapi sebaliknya gossip lebih pantas dari tindakan.

Rasanya mula admire kat "that girl" sejak tingkatan 4. Macam mana nak terangkan perasaan Aku masa tue, entahlah persaan yang mampu buat ko keliru, pastue berdebar-debar terutamanya bila lalu sebelah, terserempak, bertentangan mata arghhh.. tapi nak tegur Takut!! Bila dipikir-pikirkan balik, kenapalah aku nih bodoh sangat, peluang depan mata pun tak boleh nak dimanfaatkan.

Masalah Utama Aku Ialah;

1. Takde Keyakinan Diri – 15%
2. Malu – 20%
3. Takut – 10%
4. Bangang – 30%
5. Nasihat Yang Salah – 25%

Setelah setahun setengah mengatur strategi dan berusaha menguatkan semangat, sebaik habis peperiksaan SMPV untuk matapelajaran terakhir, bertempat di dewan makan. Dengan penuh debaran dan ketakutan, akhirnya Aku berjaya meluahkan perasaan Aku secara face to face dan 3 baris perkataan yang paling susah untuk Aku karang seumur hidup ialah; " Saya Suka Awak". This is my first crush.

Moral of the story ialah;

1. Kalau Ada Masalah Cepat-cepatlah Selesaikan.
2. Dapatkan Nasihat Yang Betul.
3. Make Sure Kawan Boleh Simpan Rahsia.
4. Perlu Ada Keyakinan Diri.
5. Kalau Ada Peluang Manfaatkanya Sebaik Mungkin.

0 Responses to Saya Suka Awak

Hi

Selamat datang ke Projek Wachaaaaaaaa! Tahniah diucapkan kerana telah berjaya menemui komuniti ini di Cyberspace. Sila tinggalkan komen pada posting dan jika sudi marilah ber"live" chat dengan rakan-rakan yang lain. Sekian, terima kasih.

Listed @

CCleaner - Freeware Windows Optimization Use OpenOffice.org Free PageRank Checker

Album

Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami

Blog Archive