SMTPJB Dewan Dangang @SMTPJB Bangunan Pentadbiran @SMTPJB Logo SMVPJB Logo SMTPJB Guru SMVPJB 1985 Guru @SMTPJB SMTPJB

Generasi X Part 2

Di tulis oleh addy 04 July 2006

Citer pasal kisah dulu2 nih....teringat gak aku masa zaman sekolah rendah dulu. Tengok member2 main beskal, hati meronta-ronta nak gak beskal, so aku beranikan diri yg kamil ini memberitahu hasrat hati kepada bapak aku yg maha garang itu...apa mood dia hari tu punyalah baik.."Nak beskal ye..klu periksa dpt nombor 10 ke bwh, ayah beri beskal..". Sejak peristiwa itu aku berubah menjadi seorang pelajar yg begitu komited pd kerja rumah yg cikgu beri, klu baca buku tuh..smpi jiran selang 3 buah rumah pun bleh dengar suara aku...heheheheh..study hard tuh!!!



Bila result peksa kuar..teramatlah gumbiranya hati, dapat nombor 9 beb..walaupun ngam2 jek tp itu dah kira bawah 10 lah. Bagitau bapak aku dia cuma sengih jek..tp aku dpt rasakan yg dia bangga gak ngan aku tuh. Besoknya bapak aku kata dia nak kuar gi bandar..dan firasat aku time tuh tak lain tak bukan nak beli beskal aku le tuh..gembira rasa bukan kepalang. Tunggu punyalah tunggu punyalah tunggu punyalah tunggu..smpai tertidur aku. Sedar2 mak aku kejut cakap bapak aku dah balik ngan Pak Uda aku..satu2nya pakcik aku yg ada kereta time tuh. "Pegi amik ko nye beskal kat bonet kereta tuh.." bapak aku panggil. Dengan kembang kempis nya hidung aku pergi berlari ke arah bonet kereta pakcik aku. Bila bukak jek..." aik..ni beskal pek usu aku nih.." aku tanya balik kat bapak aku "Beskal BMX takde ke?" ..dia jwb balik "Ko ingat beskal BMX tuh bayar pakai daun ke..ko ingat aku nih cap duit ke..tu pun beskal gak..janji bleh jalan.." jawabnya dengan muka selamba dengan riak2 marah. Hari itu aku ingat hari gembira aku..rupa2nya hari GEMBIRA DALAM DUKA....

1 Responses to Generasi X Part 2

  1. Anonymous Says:
  2. haha :) lebih kurang aku jer isma.. ingat bila dapat no 1 masa exam boleh la dapat Jam Digital Casio yang aku Idamkan... rupa-rupanya dapat Jam Digital Serupa Casio "Made in Hong Kong" Any way aku tau la, Itu jer yang Abah aku mampu..

     

Hi

Selamat datang ke Projek Wachaaaaaaaa! Tahniah diucapkan kerana telah berjaya menemui komuniti ini di Cyberspace. Sila tinggalkan komen pada posting dan jika sudi marilah ber"live" chat dengan rakan-rakan yang lain. Sekian, terima kasih.

Listed @

CCleaner - Freeware Windows Optimization Use OpenOffice.org Free PageRank Checker

Album

Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami Sekolah Kami

Blog Archive